Kilka słów o mnie

Jestem jeleniogórzaninem od urodzenia. Zwolennikiem sportowego wychowania dzieci i młodzieży. Byłem nauczycielem, urzędnikiem, a od kilkunastu lat zarządzam spółkami kapitałowymi. Zajmowałem się innowacjami, energetyką oraz zarządzaniem informacją. Obecnie pracuję w wymiarze sprawiedliwości.

Podziel się z innymi

| |

Pokój w Senacie, czyli ostatni gasi światło

2015-10-05 10:26
Przeczytałem na jednym z sąsiednich blogów, że zasadniczo zapaści Platformy Obywatelskiej winno jest PiS, ponieważ reprezentuje punktowo zorientowaną na nienawiść politykę, a biedna PO poradzić sobie z takim nawałem nie może, przeszła do defensywy i tam w okopach broni zawzięcie "wartości". Dlaczego? Bo Polacy jako z gruntu ksenofobiczni i nie nowocześni nie potrafią zrozumieć lotności idei i ukrytej jak tygrys, a przyczajonej jak smok dobroci przewodniej siły narodu. Hipoteza stulecia nie przemawia do podobnych do mnie, bo chyba znamy odpowiedź na pytanie: co gryzie, niczym Gilberta Grape'a, Platformę Obywatelską? Moim zdaniem zupełna bezideowość.
Biorąc pod uwagę całą historię tej partii, rzec można, dręczy ją prywata ubrana w pelerynę z pustych obietnic. Przez lata oszukiwała nas wmawiając, że gotowa jest dla nas, obywateli, ponieść wszelkie upokorzenia, że dla obywatela gotowa jest pracować ciężko, nie zważając na śnieg i mróz, pokój zapewniając przedsiębiorcom, a dobrobyt obywatelom.

Posłanka Czernow Zofia jest już na śmietnikach, słupach, tablicach... boję się już nawet otworzyć lodówkę. Posłanka posiadła rzadki dar multilokacji: jest wszędzie i nigdzie zarazem. I chce stan taki na nasz koszt utrzymać. Pani już podziękujemy.
Piotr Miedziński, znany z tego, że jest znany, jak Jola Rutowicz, robi dobre miny do zdjęć. Pan prezes KAAR, który przykleił sobie laury agencji za wieloletnią działalność, promuje się za jej pieniądze wśród jeleniogórzan. Dziwi mnie jedynie to, że znany z awersji do PO ks. Andrzej Bokiej wszem i wobec głosi, że kandydat jest "nasz". Albo Ks. Proboszcz ma złe informacje, albo uległ powszechnej propagandzie, że P. Miedziński jest znakomitym menedżerem. O ile wiem, pan prezes dokazał na razie członkostwa w partii oraz pokazywania się na wspólnym plakacie z Hubertem Papajem. Tym, który lubi ciepłe posady z dużymi apanażami. Jakież to charakterystyczne dla TEJ partii. Jak mawiał Jacek Fedorowicz jako kolega kierownik, ważne, żeby było : a/ dużo, b/ cudze... Członkowie PO serwują nam spektakl skakania sobie do gardeł, obrzucania błotem i wyszarpywania gestów poparcia, jak tytułowy Jerzy Pokój czy Wiktor Marconi, który na ścianie Aniluxu umieścił wspaniały bilbord z zapewnieniem, że udziału w "tym" (czym jest "to" możemy się tylko domyślać)nie bierze.
Po sukcesie Andrzeja Dudy w wyścigu do urzędu prezydenta, jak fala tsunami, zaczął się odpływ wybrańców narodu do innych, krytykowanych wcześniej lub nowopowstałych partii. Przykładem i jednocześnie zawodem jest tutaj Konrad Sikora, który mimo młodego wieku wykazał niesamowitą troskę o swoją karierę. Można zmieniać poglądy, ale rewidowanie światopoglądu ze względu na możliwości zaistnienia w polityce świadczą same za siebie. Rozmawiałem z K. Sikorą nieopodal ratusza przed wyborami samorządowymi, wtedy nie zostawiał na PO suchej nitki, a krytyka obecnego prezydenta miasta była miażdżąca. Teraz... pamiętam jedynie jego apel o uszanowanie jego decyzji. Człowieka szanuję, ale ciągu decyzji już nie potrafię. Pisał też o tej sprawie Konrad Rydzewski analizując rynek polityczny (http://rydzewski.jg24.pl/?txt=26). Grzegorz Stankiewicz, przedsiębiorca, który swój salon zaczął intensywniej reklamować własnym nazwiskiem w lokalnych mediach jest jak K.Sikora kandydatem Nowoczesnej, nie znam bliżej jego programu, ale wiadomości docierające do mnie z sieci świadczą o tym, że może zaproponować o wiele więcej niż inni.

Kolejnym zaskoczeniem jest kandydatura Andrzeja Dobrowolskiego, który startuje z ramienia SLD do Senatu. Szumne hasła lewicy to w wykonaniu tego kandydata, który pracował dla PZPR, dla mnie zupełne pustosłowie. Pamiętam A. Dobrowolskiego jak traktował ludzi, kiedy pełnił funkcje dyrektora generalnego urzędu wojewódzkiego przy Ryszardzie Nawracie... Pan Dobrowolski ludzi miał za zeszłoroczny śnieg, ale zawsze jest jakimś prezesem. To, że prezesuje Fundacji Jerzego Szmajdzińskiego, którego znałem osobiście uważam za "żenujący żart prowadzącego", czyli M. Sekuły-Szmajdzińskiej. Wyraźnie brakuje na listach Roberta Obaza, jako kandydata do Parlamentu.

Paweł Wilk, kandydat na prezydenta Jeleniej Góry, startujący obecnie z 5 miejsca na liście Kukiza, chyba pomylił miejsca i imprezy. Zaskoczył wielu ludzi, którzy głosowali na niego, jako człowieka spokoju i wyważonej opinii. Wczoraj pomaszerował wraz z narodowcami w marszu przeciwko imigrantom (http://www.jelonka.com/news,single,photos,article,60143,p,5#photos). Z miny wnioskuję, że "nie chciał, ale musiał" więc dobrze byłoby usłyszeć jego komentarz na ten temat. Decyzje podjął chyba samodzielnie i dokonał wyboru, który w moich oczach dyskwalifikuje go jako kandydata do Sejmu.

Co z Prawem i Sprawiedliwością? Obecnie dla mnie nie ma innej opcji wyborczej. Mam jednak wątpliwości czy brak na listach kandydatów młodych nie zaszkodzi w przyszłości jej pozycji. Ustawiczne stawianie na weteranów nie jest właściwą drogą rozwoju. Narastająca przepaść pokoleniowa stymuluje zachowania niezgodne z oficjalną linią partii.
Przez pewien czas przyglądałem się krytycznie osobie Marzeny Machałek (http://www.marzenamachalek.pl/), by w końcu moje sympatie polityczne przekuć w dołączenie do jej komitetu wyborczego. Zamierzam głosować właśnie na nią, bo obecnie prócz nielicznych nie widzę dla Jeleniej Góry pewnej przyszłości.

https://www.youtube.com/watch?v=_fbUJUp8XCA

autor zdjęcia: Rafał Piotr Szymański

Komentarze

Marcin Kaflik @ 159.205.86.*

wysłany: 2015-10-05 11:22

Bardzo interesujące - ba - w 95% zbieżne z moimi spostrzeżeniami. Proszę jednak rozwinąć wątek Prawa i Sprawiedliwości - których to młodych polityków z tej opcji brakuje na listach i kto sprawił że jest jak jest? .....a na koniec - komu Pana zdaniem przynosi to korzyść tak w krótkim jak i średnim terminie? p.s. cieszę się że mogłem poznać Pana osobiście. Pozdrawiam.


Panie Marcinie,
bez wątpienia brakuje Olivera Kubickiego oraz Rafała Szymańskiego. Kto sprawił, że jest właśnie tak, a nie inaczej po prostu nie wiem i tu liczę na bardziej poinformowanych. Korzyść? Jeżeli już to partukularna. Uważam, że partia żadnej korzyści nie odniesie z ich braku. Młodzi stają się coraz starsi i powstaje przepaść, o której piszę. Jak to zmienić- oto jest pytanie. Podkreślam z uporem, że trzeba stawiać na młodzież, pokazywać jej właściwe, nie zakłamane oblicze ludzi, zbliżać się do niej na wszystkie sposoby. To jest przyszłość! same hasła o bliskości z ludźmi to za mało. Moim zdaniem tę bliskość trzeba praktykowac i bedę o tym głosno mówił.
Do zobaczenia,
Tomasz Żukiewicz

obserwator @ 78.8.35.*

wysłany: 2015-10-05 11:47

Szanowny Panie Tomaszu,
Każdy ma prawo wybrać sobie obiekt zainteresowań, na którego odda swój głos w wyborach. I szanuję to prawo, z którego był Pan skorzystał. Jednakże tak jak chociażby w przypadku P. Sikory nie szanuje Pan jego decyzji, tak mi trudno jest zrozumieć Pańską. Skoro Pana gryzie brak młodych na liście PiS z naszego terenu, a popiera Pan P. Machałek, to niech się Pan łaskawie popyta u źródeł, jak to było i kto był spiritus movens tego, że akurat młodego pokolenia, chociażby w osobie P. Kubickiego, nie ma na liście. Może wówczas zastanowiłby się Pan, czy wstąpił do właściwego komitetu wyborczego? To jak to jest, że jest jakaś oficjalna linia partii a jej szef robi po swojemu, czyli ustala kandydatów niezgodnie z tą linią? Czy to nie aby dyktatura? Bo w takim ustroju obowiązuje zasada: zrobię co zechcę, no i co mi zrobicie?

Szanowny Obserwatorze,
Decyzję p.Sikory szanuję, ale motywacji już nie. Brak młodych jest błędem każdej partii i świetnie, bardzo dobitnie wskazał na to Włodzimierz Cimoszewicz na wczorajszej konwecji promującej Barbarę Nowacką. Z pewnością dowiem się, kto "wykosił" młodych, a co do słuszności wyboru, to się dopiero zobaczy. Trudno wymagać ode mnie pełnej wiedzy w tej chwili (vide komentarz powyżej).
Z ukłonami,
Tomasz Żukiewicz

Buniek @ 176.111.135.*

wysłany: 2015-10-05 12:19

Panie Tomaszu argument obserwator @ 78.8.35.* jest nie do poważenia. Skoro jeleniogórski PIS nie umieścił na listach Kubickiego i Szymańskiego to jest tym samym PISem, który już kiedyś rządząc, przegrał z PO. Trzeba szukać innych opcji.

Panie Buńku,
i to jest zaletą naszej demokracji, że mamy wybór. Zmiany muszą zachodzić w każdej partii i PiS od nich nie ucieknie - chcę mieć w tym swój udział.
Pozdrawiam,
Tomasz Żukiewicz

Dzidek @ 78.88.138.*

wysłany: 2015-10-05 12:37

Nie wiem czy da radę P. Jery Pokój zgasić wszystkie światła i tak prawdę mówiąc mało mnie to obchodzi.

Osobiście nie widzę ani tzw. "męża stanu", ani kogoś kto potrafi wykazać się empatią z naszego terenu.

Może jestem skażony "2latami" mojej przygody z samorządem, ale po ludzki ...jest mi normalnie wstyd.
Wstyd mi za tych ludzi , którzy udają ze nie widzą prawdziwego oblicza tzw. "działaczy".

Moja opinia jest taka (Panie Tomaszu - zgodnie z blogiem) - nie mam na kogo zagłosować z Jeleniej Góry.
"Lanserzy" mnie absolutnie nie interesują.

Zachowam się na wzór rady miejskiej - metodą losowania ustalę mojego kandydata (tak część uchwał zapada).


Panie Dzidku, ja też miałem okres "rzutu monetą".
Teraz jest inaczej i mam nadzieję, że nie będzie tu zawodu. A co do uchwał,mam nadzieję, że tu sie Pan myli. Bo, jeżeli nie, to, jak mawiał pan Popiołek : "koniec świata"...
Z serdecznymi pozdrowieniami,
Tomasz Żukiewicz

Aris @ 78.8.58.*

wysłany: 2015-10-05 12:39

Pytanie takie mam, czym jest a właściwie czym ma być ta ideowość partii? czy nie pomylił pan wyborów parlamentarnych z kółkiem różańcowym przypadkiem? czy to aby nie taki humbuk? Nie podzielam pana zainteresowań panią Machałek ani jej partią, ale pozostałe wnioski- opinie co do innych partii popieram. Zjednoczona lewica chce nowości i otwartości na świat i światopogląd, a na kandydata wystawia pzpr-owca no nic powinszować pragmatyzmu, no i braku mojego głosu.
Jestem takim trochę "bezideowym" lewicowce, który nigdy nie skalał się głosowaniem na byłych pzpr-owców, więc na kogo teraz?

Aris,
tym kółkiem różańcowym to mnie Pan ubawił. Wyobraziłem sobie siebie jako Tomasza Torquemadę z płonąca pochodnią w ręku :) szukającego jakiegoś stosu do podpalenia.
A poważanie, bezideowość, to działanie niezgodnie z przekonaniami, niezgodnie z potrzeba służenia ludziom i rzeczywistego rozwiązywania ich problemów. Bezideowość to również ubieranie w ideowy strój merkantylnie zabarwionych pogladów, ludzi, którzy zainteresowani są jedynie własnym dobrem (no chyba, że coś dla ludzi wyjdzie przy okazji). Znam ideowca, lewicowca Roberta Obaza, który odważnie wychodzi do ludzi i robi coś dla nich. Nie interesuje mnie partyjniactwo, ale działalność prawdziwie publiczna- pro publico bono. Mogę popierać zarówno ludzi o przekonaniach lewicowych, jak i prawicowców. Będę popierał ludzi, którzy nie boją sie kontaktu z "prawdziwym" nie "papierowo-sieciowym," człowiekiem. Ja uważam, że tu głosować można na konkretnych ludzi.
Ideowość postrzegam w tym co chcę i mogę zrobić, ale przede wszystkim dla ludzi. I ci, którzy mnie cokolwiek znaja wiedzą, że jestem człowiekiem czynu i nie przeszkadza mi to w pisaniu o różnych sprawach z różnych prespektyw.
Z ukłonami,
Tomasz Żukiewicz

co do @ 83.7.219.*

wysłany: 2015-10-05 13:20

bezideowości zgoda.Ale dla mnie lepsza aniżeli narodowy socjalizm i w historii jego zbrodnie.Lewica ,to dopiero bezideowość a kandydat na senatora budzi zdumienie i rozpacz.No i poczekamy jak zaczną rozwalać spółki kapitałowe ,bo w socjalizmie to zaraza.


Od narodowego socjalizmu, Panie Boże nas broń!
T.

Sylar @ 78.8.133.*

wysłany: 2015-10-05 15:20

Panie Tomaszu, cieszę się, że niemal identycznie postrzega Pan nasz lokalny rynek polityczny. Tu się jak widać zgadzamy w każdej kwestii, tylko wyciągając dobre wnioski (bo takie Pan wyciągnął) nie rozumiem dlaczego zdecydował się Pan oficjalnie popierać kandydatkę z Jeleniej Góry, skoro żaden z jeleniogórskich polityków startujących obecnie w wyborach nie zasługuje na głosy rozsądnych ludzi. Jakby powiedział Star Trekowy Spock: "This is highly illogical".

Panie Konradzie,
bo ja wogóle jestem trochę irracjonalny programowo więc sądze, że w moim "szaleństwie" tkwi metoda.
Jest nieortodoksyjna, zgoda, ale ja z reguły chadzam własnymi ścieżkami.
Wydaje mi się, że M.Machałek ma sporo do zrobienia. Do tego możliwości, energię i chcę zobaczyć wyniki jej pracy.
Nie mogę być gwarantem tego, że jej posłowanie będzie dobre dla Jeleniej Góry. Ale mogę i chcę spóbować sobie dać szansę znaleźć właściwego kandydata.
Zakładam, że ta współpraca przyniesie efekty w postaci większego zaangażowania pracy posłanki dla jeleniogórzan.
Życie pokazało mi również swoje twarde oblicze, ale daję p.Machałek mandat zaufania. Mam nadzieję, że wykorzysta go właściwie.
Probierzem będą tu wyborcy, którzy zagłosują lub nie na kandydatkę. Wychodzę z założenia, że ludzie mają głowy i używają ich nie tylko do noszenia czapek. I tu się chyba zgadzamy.
Pozdrawiam,
Tomasz Żukiewicz

Paweł Wilk @ 176.114.238.*

wysłany: 2015-10-05 16:46

Panie Tomaszu, wychodząc naprzeciw pańskiej sugestii chciałem odnieść się do uczestnictwa w demonstracji.

Zgadzając się na swoją obecność podejmowałem trudną decyzję. Demonstracja, a szczególnie o takim charakterze, to radykalny środek oddziaływania.
Jednak są w życiu takie chwile, kiedy trzeba używać radykalnych metod.

Załączył Pan link do zdjęć, jednak media nie przedstawiły tego, co powiedziałem, do mediów, na tej demonstracji.
Zatem streszczę to tutaj:

Obecnie jesteśmy ofiarami szeroko zakrojonej manipulacji, która bazuje na naszej empatii i czyichś nieznanych interesach.
Media przedstawiają nam jedno, a rzeczywistość zupełnie coś innego.
Media mówią, że mamy opiekować się dziećmi i kobietami, a rzeczywistość pokazuje nam dorosłych mężczyzn w wieku poborowym.
Media mówią, że mamy zaopiekować się ofiarami wojny w Syrii, a rzeczywistość dokumentuje, że sa tam ludzie z wielu różnych stron i krajów.
Media mówią, że mamy zaopiekować się na czas wojny, bo tam im grozi śmierć, a rzeczywistość pokazuje, że już się uruchamia mechanizmy integracji, asymilacji, że przedstawia się tych przybyszów jako siłę roboczą podobno wyludniającej się Europy.

Te trzy obrzydliwe dowody na hipokryzję władz skłoniły mnie do udziału w proteście.
Ten protest ma wymiar zupełnie różny od retoryki oficjalnych mediów. Nie jest to marsz nienawiści, a marsz protestu, że się nas w zywe oczy okłamuje, to jest marsz oburzenia, że ZNÓW traktuje się nas jak idiotów, którzy nie dostrzegą hipokryzji w przekazach medialnych i działaniach.

I o tym mówiłem na demonstracji.
Powiedziałem też, że skoro władze są tak empatyczne i tak empatyczne są te środowiska popierające przyjęcie imigrantów, to czemu z taką samą troską nie przyjmują repatriantów, czy uciekinierów z rejonów wojny ukraińsko-rosyjskiej.
Bo tam też jest wojna. Piszę ku pamięci, ponieważ mam wrażenie, że ten za stary już na medialną szopkę news staje się za stary również dla wielu bezkrytycznych odbiorców tej medialnej papki.

Dlatego uczestniczyłem w tej demonstracji. Nie lubię wulgaryzmów, nie znoszę agresji. Jednak czy czasem, w chwili wielkiego oburzenia nawet pan nie używa inwektyw? Czy wobec kogoś kto pana traktuje jak idiotę i przedmiot nie rodzi się w panu gniew?
Bo we mnie tak.

W ręku trzymam hasło "Nie chcemy państwa islamskiego w Polsce" bo ja naprawdę nie chcę takiego państwa u nas, a Pan chce?
Chciałem wziąć hasło "wolimy repatrianta zamiast imigranta" ale się skończyły. Bo ja rzeczywiście wolę pomóc rodakom którym grozi śmierć od bomb, gwałty czy rany, a na pewno trauma, niż grupie nieznanych mi imigrantów o niezidentyfikowanej wiarygodnie przeszłości i intencjach.

Chcę pomóc ofiarom wojny. I o tym też mówiłem... Ach, te biedne media... Chyba im coś umknęło :).... Chcę pomóc kobietom i dzieciom. I chcę aby Europa pomogła tym dzielnym mężczyznom, którzy przepłynęli groźne morze wrócić i walczyć za ICH kraj. Dlatego uważam za płytkie chamstwo żądanie byśmy ich przyjęli na stałe do Europy, zasymilowali. A co z ich krajem? Kto ma walczyć z ISIS?
Polscy żołnierze?
Kto ma odzyskać ich kraj? Brytyjczycy, Francuzi i Niemcy?
....

To wszystko, te pytania, wątpliwości i gniew zrodzone poniżającym traktowaniem obywateli Polski jak idiotów spowodowały moje uczestnictwo w tej demonstracji.
I byłem naprawdę zdziwiony, że tylko ci kibice, narodowcy mają na tyle energii, by głośno powiedzieć, co większość z nas szepcze po pubach, w domach, czy pracy.
Polityczna poprawność to dla mnie synonim kastracji. Politycznie poprawni politycy dziś nie zademonstrują swoich uczuć, tak samo jak jutro ci politycznie poprawni politycy (te trzy słowa zaczynają się od "PO"... przypadek? nie sądzę ;) ) będą wykręcali się dlaczego to nie dotrzymali swoich obietnic.
I zawsze będą grzeczni, mili, czuli i empatyczni, i zawsze będą mieli zwykłych ludzi w... gdzieś. Bo tym jest polityczna poprawność.

Ja taki nie jestem. Dlatego tam byłem.

Mam nadzieję że wystarczająco wyczerpująco wyjaśniłem Panu swoje powody? W razie pytań służę dalszymi wyjaśnieniami :)
Pozdrawiam :)

co do @ 83.30.248.*

wysłany: 2015-10-05 16:55

Naiwność ,czy przemyślana gra.TU Nie chodzi o panią Marzenę a o antysystemową ,z A.Macierewiczem partię .I Panie Boże broń nas przed nimi.


Dlategoż nie popieram A.Macierewicza tylko kogo innego ;)
T.

niestety @ 80.50.148.*

wysłany: 2015-10-05 21:15

Na podstawie poprzedniej kadencji Pani M. niestety nie mam co do jej dalszej pracy tak dobrych przeczuć jak Pan. Obym to jednak ja się mylił, a Pan miał rację ! Pozdrawiam


Jestem dobrej myśli. Życie pokaże nam pragmatykę poselską i pozwoli ocenić jej skuteczność.
Pozdrawiam
Tomasz Żukiewicz

zBIGs @ 78.8.130.*

wysłany: 2015-10-05 23:25

Nie wybieramy szeryfa dla Jeleniej Góry, ale parlament, który tworzony jest przez partie (taki system mamy, a nie są jow-y). Nic tu do rzeczy mają nazwiska takich czy innych kandydatów a sztandar pod jakim występują. No i Pan (oby nie koniunkturalnie) wybiera PiS. Rozrzewnia mnie Pana oczekiwanie,że taki czy inny poseł coś "załatwi". To tak nie działa. Chyba nie chce Pan by działał mechanizm "stacji we Włoszczowej", ale tam był człowiek z tzw. j..j..mi, cokolwiek to by oznaczało. Ale po za tym, my to nie ściana wschodnia, gdzie PiS będzie spłacał wyborcze długi.


zBIGs,
a mnie martwi Pańskie rozrzewnienie... Jeżeli poseł nic nie załatwi dla miasta, regionu, społeczności, to wart jest niewiele.
Przecież nie bedę liczył na Zębowa Wróżkę albo św. Mikołaja?
Jeżeli poseł z Jeleniej Góry nic nie załatwi dla miasta musi odejść.
z ukłonami,
Tomasz Żukiewicz

Duch Gór @ 92.40.249.*

wysłany: 2015-10-05 23:33

POlitycy PO żyli przez wiele lat jak pączki w maśle.
Dziennikarska banda nie zadawała im trudnych pytań. W dzisiejszej rozmowie Kopacz z Kolendą, dziennikarka "ośmieliła się" zadać Kopacz kilka trudniejszych pytań i reakcja Kopacz była nerwowa i nieprzyjemna. Zarzuciła pani Kolendzie, że widocznie nie lubi PO, skoro zadaje takie pytania. Tuskomatoły są oderwane od rzeczywistości, a dziennikarska banda dała im to poczucie bezkarności. Ci reżimowi pismacy też są współwinni, że taka Kopacz nie wie co się w kraju dzieje i jak jest ona i jej kolesie postrzegani przez naród. Jedzie Pendolino w Polskę. Za pociągiem leci samolot, a w ciężarówkach jadą stoły, fotele, krzesła i dekoracja. Przecież to ludzi denerwuje i śmieszy. Czy Kopacz tego nie rozumie? Ale ona nie wejdzie w tłum nieznanych sobie osób, bo się boi, że ją oplują. Polacy nienawidzą PO, a z Kopacz kpią. To jest najgorsza rzecz jaka się może politykowi przytrafić. Kpina lub obojętność...


Duchu Szanowny,
czas pączków w maśle własnie mija! Zgadzam się, ze dzinnikarze nie byli bezstronni. I mnie to denerwowało i denerwuje. A reakcja pani premier, w rzeczy samej, jest znacząca. Nie można czuć się bezkarnie w służbie publicznej, a tak ostatnimi laty bywało (mam nadzieję, że minie).
T.

Duch Gór @ 92.40.249.*

wysłany: 2015-10-06 00:16

Pan Pokój , od kilku lat zalicza straty ,spadek popularności , nie ma szans w tych wyborach ! Oddany głos na PO to głos stracony!


Ale jednak koniecznie chce się dostać tam, gdzie ludzie go nie chcą...
T.

Adam Adamski @ 31.61.138.*

wysłany: 2015-10-06 07:30

Przeprowadziłem z Panem Wilkiem na FB dyskusje programową. Oto jego stosunek do głównych tez programu Ruchu Narodowego z którym manifestował ostatnio w Jeleniej Górze:

Ruchu Narodowego postulują:

1. Praca w Polsce dla Polaków
Zlikwidujemy ZUS, obniżymy opodatkowanie pracy, wesprzemy rodzimy eksport.

PW: - zlikwidować nieefektywny, źle zarządzany twór i uruchomić efektywne zarządzanie tym kapitałem. To zmniejszy obciążenia i zwiększy korzyści. Tak.
Co do podatków - uprościmy. Tak. O wsparciu nawet nie muszę się rozwodzić. Dla mnie to i logiczne i patriotyczne.

2. Emerytura obywatelska
Obniżymy koszty obsługi systemu emerytalnego. Zagwarantujemy system równy dla wszystkich, bez przywilejów. Zapewnimy podstawową emeryturę, którą indywidualnie będzie można powiększyć.

PW: - To jest związane z likwidacją ZUS. Oczywiście że tak.

3. Dobrobyt polskich rodzin
Uchwalimy kwotę wolną od podatku na każde dziecko.

PW: - ja, i Ruch Kukiza, idziemy dalej - podatek dochodowy to kara. Należy go znieść i uruchomić prosty podatek od przychodu (obrotowy) - zysk netto rocznie ok 20-30 mld. Niższe koszty pracy urzędów, łatwiejsze życie przedsiębiorców.

4. Reforma podatkowa
Wprowadzimy podatek obrotowy dla zagranicznych korporacji i ustanowimy niższe podatki dla polskich firm.

PW: - jak wyżej

5. Stop zadłużaniu państwa
Zrównoważymy budżet. Dość kiełbasy wyborczej za pożyczone pieniądze!

PW: - Oczywiście. Bogactwo nie opiera się na krytycznym dla rynku kredycie. Bogactwo to kapitał obecny na rynku i krążące na nim pieniądze, nie uciekające.

6. Powstrzymanie złodziejstwa
Zapewnimy jawność wydatków i radykalnie ograniczymy biurokrację.

PW: - tak

7. Militaryzacja narodu
Odbudujemy armię i zbudujemy sprawny system obrony terytorialnej.

PW: - tak

8. Odbudowa polskiego przemysłu
Wypowiemy pakiet klimatyczno-energetyczny UE.

PW: - Mam do tego stosunek neutralny. Jeśli się uda bez szkody, OK. Jeśli nie, trudno. trzeba będzie to jakoś przeżyć. Ale trzeba walczyć, a nie poddawać się przed walką.

9. Polska ziemia w polskich rękach
Powstrzymamy prywatyzację Lasów Państwowych i wyprzedaż gruntów podmiotom zagranicznym.

PW: - trudne, ale ideowo TAK

10. Europa ojczyzn zamiast eurokołchozu
Z narodowcami z innych krajów powstrzymamy budowę scentralizowanego superpaństwa - Unii Europejskiej - na rzecz Europy wolnych ojczyzn.

PW: - Tak dla federacji niezależnych kultur i systemów działających wspólnie i uczciwie wobec siebie.

11. Narodowa polityka historyczna
Sprzeciwimy się wrogiej Polsce polityce historycznej.

PW: - obrona prawdy i godności mojego narodu to ważna sprawa. Tak.

12. Obrona Kresów i polskich mniejszości
Nie dopuścimy do wynarodowienia Polaków i niszczenia naszego dziedzictwa.

PW: - tak

13. Obrona tradycyjnych wartości
Odeprzemy homo-propagandę i ideologię gender.

PW: - tak. to bezsensowne filozofie niszczące fundament społeczności europejskiej.

14. Koniec z demokracją liberalną
Nową konstytucją zaprowadzimy demokrację narodową.

PW: - to tylko nazwy. Tak dla zmian w konstytucji, bo obecna jest zbyt słaba w ochronie praw obywatelskich (vide - referenda)

15. Suwerenność energetyczna i infrastrukturalna
Zapewnimy bezpieczne dostawy prądu i połączenia komunikacyjne między polskimi miastami.

PW: - i jeszcze bym dodał - sensowne wykorzystanie OZE, wykorzystanie potencjału upraw rzepaku, dywersyfikacja źródeł paliw, i wieli dystans do rosyjskiego monopolu gazowego który jest bardziej politycznym niż ekonomicznym narzędziem.

Ocenę pozostawiam czytelnikom. Dla mnie teraz Kukiz=Ruch Narodowy - NIESTETY ! A tak się ciekawie zapowiadał.....

wydojony przez obecną władzę @ 31.61.139.*

wysłany: 2015-10-06 07:56

Kukiz głosujemy na grzesia i kazia to ci ktorych znamy od lat wielu jeszcze przed 8 laty byli radnymi i po ludzku pomagali ludziom w prostych sprawach zgodnie z prawem administracyjnym bez sądów korupcynogennych na usługach władzy z mafia oszustów

AS @ 78.88.141.*

wysłany: 2015-10-06 07:57

Będę głosował na jeleniogórski PiS, więc o PiS-ie mi się nic nie napisze poza tym że jest pani Machałek, czy jakoś tak. I że są starzy, a nie ma młodych.

Młodego kandydata na senatora też nie ma! Gdzie bilbordy pana Mroza?

A pan Lewandowski, na szóstym miejscu, pociągnie listę niczym młody lew?
Myślę, że wątpię.

I oto cały, jeleniogórski PiS. Bo reszta spacyfikowana, albo bez znaczenia.

Czyli u nas jak zwykle! Wygra PZPR, Zosia i Hubert.

Zawsze przecież wygrywał bilbordy. Czemu nie mają wygrać i teraz?
Wiatr odnowy je zmiecie? W Jeleniej Górze? Trudno uwierzyć.
Zobaczymy. Już niedługo.
W międzyczasie możemy posłuchać muzyki Szopena. Chopina.


Asie Szanowny, trudno mi odpowiadać za jeleniogórski PiS.
Co do młodych juz się wypowiedziałem, a z resztą się zgadzam z małym wyjątkiem: Hubert i Zosia wygrać nie mogą ;)
Pozdrawiam słuchajac Chopina, a grają obłędnie!

Tomasz Żukiewicz

Aris @ 83.30.116.*

wysłany: 2015-10-06 08:07

Panie Tomaszu
To co pan opisał jako ideowość ni jak ma się do niej. Praca i uczciwość (odpowiedniejsze słowo to służba) to się powinno po prostu nazywać, a ubieranie tego w wielkie słowa oprócz efekt wielkości nie przynosi ze sobą niczego innego. Czy aby nie zapomniał pan, jak prominentny działacz tejże partii i to startujący z naszego okręgu korumpował (to chyba właściwe słowo) posłankę Samoobrony?
Czy to także był element ideowości i chęć pracy dla społeczeństwa, czy zwykłe trzymanie się stołka, który to uciekał z pod wiadomo czego, to oni już dziś są cacy, się naprawili się?
Ten wpis o kółku różańcowym był oczywiście prowokacją, czy tez próbą takowej. Wymieniony przez pana p. Obaza jest jednym z ludzi lewicy na których warto stawiać, niestety to kropla.
Życzę dobrego wyboru dla pana jak i dla samego siebie, bo przecież ojczyzna to nasza wspólna sprawa. Pozdrawiam


Arisie,
pisałem powyżej, że ja mam konkretną osobę z PiS upatrzoną jako kandydatkę do Sejmu. Ideowość to dla mnie właśnie "służba" (trafne spostrzeżenie), choć słowo to niesamowicie zdawaluowało się poprzez postawy handlu stanowiskami, wpływami itp. Racja, próba kupczenia stanowiskami dla osiagnięcia większości parlamentarnej to grzech społeczny. Nie jestem rzecznikiem PiS - tę funkcje pełni nasza krajanka E.Witek i to ona musi odpowiadać na takie trudne pytania ;). Ja mogę osądzić to wg swojego sumienia: to było zło. Co do prowokacji: modlę się na różańcu i nie ukrywam swojej wiary, ale wiem, że w Polsce żyja ludzie nie podzielający ani moich przekonań, ani wiary, ani światopoglądu. Ich też trzeba słuchać jeżeli chce się być społecznikiem z krwi i kości, to znaczy takim, który służy. To, że życzymy naszej ojczyźnie dobrze jest zaczątkiem ideowości, który chciałbym zobaczyć we wszystkich kandydatach.
Ukłony,
Tomasz Żukiewicz

Do p.Pawła Wilka @ 31.61.139.*

wysłany: 2015-10-06 09:37

Szanowny Panie Pawle,

Lubię ludzi, ale nie wszyscy ludzie lubią mnie. Mówi się, że jestem nawet w tej wierze w człowieka po prostu naiwny. Nie wszyscy ludzie mnie lubią i nie lubia wliczając narodowców, bo ja lubię również innowierców, gejów, lesbijki... Nie podzielam ich poglądów, ale nie bedę skandował "Cała Polska śpiewa z nami, wypier.... z uchodźcami". Powiem więcej, jestem prostym człowiekiem, zdarza mi się szpetnie zakląć za kierownicą, ale jak prowadzę koncert, spotkanie, posiedzenie rady nadzorczej, obrady zarządu, radę pedagogiczną używam języka polskiego w wersji literackiej. Nie wyobrażam sobie przejścia przez Jelenia Górę z "ku...ami" na ustach. Nie mówię do ludzi tak, jak nie powiedziałbym do swoich dzieci. Zapewniam, że znam różne wulgaryzmy i przyznaję (bez wstydu), że dwa razy w życiu użyłem słowa "spier....j" raz w technikum i potem w dorosłym życiu, kiedy musiałem
ostro zareagować na nieprzystojne zaczepki kolegów górników w stosunku do mojej żony. Mówimy więc o skrajnych emocjach. Ja takich emocji u Pana podczas demonstracji nie widzę i powiem więcej - znamy się z widzenia, ponieważ odbieramy synów ze szkolnej świetlicy. Nie mogę sobie wyobrazić, że tak miły, czuły człowiek o miłym obejściu i bogactwie posiadanych słów, każe "wypierd...ć" innym ludziom. Czy widział Pan, abym komentatorów
swojego bloga nazywał "idiotami"," kretynami',"burakami", "pseudointeligentami" czy wreszcie "skur...lami", "jełopami" etc., etc. tylko dlatego, że się ze mną nie zgadzają albo niepochlebnie o mnie myślą, stawiając pod pręgierzem moją wiedzę, inteligencję, dobrą wolę czy rzetelność? Trudno mi uwierzyć, że człowiek, który "nie lubi wulgaryzmów, nie znosi agresji" uczestniczy w manifestacji ruchu, który mocnych, że tak eufemistycznie to określę, słów używa jakby były powszednim chlebem. Nie mogę przyjąć od człowieka, na którego rodzinnie głosowaliśmy w wyborach prezydenckich, tłumaczenia: "Chciałem wziąć hasło "wolimy repatrianta zamiast imigranta" ale się skończyły"... Podjął Pan trudną, jak Pan pisze, decyzję, ale wybrał Pan wg mnie niewłaściwą drogę. Te same hasła, pełne oburzenia, można proklamować w bardziej cywilizowany sposób. Jestem przeciwnikiem politycznej poprawności, tak lubianej przez sprawujących władzę, niezależnie od reprezentowanego politycznego obozu, ale Pańskich poglądów na polityczne alianse nie podzielam. Podzielam obawy dotyczące islamizacji, medialnego zakłamania i rządowej indolencji, ale w takiej manifestacji udziału nie wezmę.

Serdecznie pozdrawiam,

Tomasz Żukiewicz

errata @ 31.61.139.*

wysłany: 2015-10-06 09:43

Powinno być : Nie wszyscy ludzie mnie lubią, wliczając narodowców, bo ja lubię również innowierców, gejów, lesbijki... " błąd jest wynikiem kłopotów z serwerem portalu (niemoznośc edycji komentarzy). Przepraszam.
T.Ż.

Bolesław Bolkowski @ 87.105.71.*

wysłany: 2015-10-06 09:45

Szanowny Adamie Adamski , czymógłyś mi krótko wytłumaczyć ostatnie zdanie z Twojego wpisu o dyskusji z Panem Wilkiem ?
Czy to ma być puszczanie „ oka „ w stylu „ narodowcy = faszyści „ ?
A w tekscie przeznaczonym do oceny ...
Na przykład p.1 Praca dla Polaków , to jest napisane , pewnie w „ domyśle „ - tylko dla Polaków ?
A gdzie jest powiedziane , że Ukraincy , Wietnamczycy itd. won z Polski … lub chociaż na bezrobocie bez prawa do zasiłku .
Czyżby narodowcy tego nie mówili ?
A „ 7. Militaryzacja narodu
Odbudujemy armię i zbudujemy sprawny system obrony terytorialnej.
Komu się to nie podoba , oprócz Putina ?
Itd. . itp.
O co więc Ci więc Adamie w tej „ dyskusji „ i jej tutaj przytoczeniu chodziło , bo nie kumam ?

co do @ 83.26.40.*

wysłany: 2015-10-06 10:58

Panie Szanowny.Głosując na kandydata PIS ,otwiera Pan drogę do rządu z Antonim Macierewiczem.Mnie uczyli logiki,stąd może taka upierdliwość,za która przepraszam.


O, to już jest nas dwóch! Ja również studiowałem logikę, która podpowiada, że wybór partykularny nie jest wyborem gremialnym, przynajmniej na poziomie mentalnym. W poprzednich wyborach głosowałem z przekonania na posła PO Romana Brodniaka, ze względu na jego zaangażowanie społeczne, nie identyfikując się z wieloma członkami i linią tej partii. Ordynacja wyborcza jest ułożona w ten sposób, że głosując na kandydata, głosuje się na partię i na to obecnie żaden z nas nie ma wpływu, prawda?
pozdrawiam
T.

co do @ 83.26.40.*

wysłany: 2015-10-06 11:07

Wczoraj pokazała publiczna film o procesie Hitlera w 1930r.Wypisz ,wymaluj -strach sędziów ,zamykanie adwokatów w obozach ,zmiany konstytucji i z pianą na ustach ,ja wszystko ,dla naródu ,bo tak chce,Módlcie się ,aby to nie powtórzyło się na wschód od Odry.

...
t.

co do @ 83.26.40.*

wysłany: 2015-10-06 11:37

Uczyliśmy się innej logiki.Może to wpływ naszych czasów spowodował ,że polityka i jej koryfeusze ocierają się o paranoję.


Logika jest jedna. Ale paranoja w dzisiejszych czasach zaczyna, tu zgoda, uchodzić za normę.
T.

Adam Adamski @ 31.61.138.*

wysłany: 2015-10-06 12:01

Szanowny Bolesławie Bolkowski @ 87.105.71.* - Tekst jest wiernie przeniesiony z programu Ruchu Narodowego. Do tych punktów odniósł się kandydat Paweł Wilk, co też wiernie zacytowałem. I tyle - każdy wyborca ma swój rozum. Ja jakiś mały też, ale popieram w 100% wypowiedź Gospodarza bloga w odpowiedzi kandydatowi Wilkowi :D

Na FB też napisałem już wczoraj Pawłowi Wilkowi, że jeśli skończyły się transparenty mu odpowiadające to nie brałbym innych, z których musiałbym się tłumaczyć lub za nie wstydzić...

Paweł Kucharski @ 87.105.135.*

wysłany: 2015-10-06 13:33

Szanowny Sąsiedzie,
trochę poczułem się wywołany do tablicy, bo w swoim aluzyjno-ironizującym opisie przeinaczył Pan przesłanie mojego tekstu.
Oczywiście, PiS wygra te wybory, bo pracuje z dwoma Komitetami Wyborczymi - ogromnie sprawnym PiSowskim i nieudolnym POwskim. Pytanie tylko czy starczy na przejęcie władzy.
Podjął się Pan charakterystyki kandydatów z naszego regionu. Dziwnym trafem, jednak, zabrakło opisu dokonań pani Machałek i pana Mroza. Proszę więc o przytoczenie tych korzystnych dla naszej Kotliny inicjatyw podjętych przez te osoby. Takie muszą być, bo przecie - jak sam pisze - po analizie przekonał się Pan do pani Machałek. Ukrywa je Pan jednak. Proszę więc o oświecenie nas banauzów.
A to, że boję się rządów Kaczyńskiego, Macierewicza, Dudy (i Andrzeja i Piotra) i innych z tego matecznika nie znaczy, że automatycznie staję się wyznawcą pani Kopacz i PO. Niestety dwupoll na naszej scenie politycznej ogranicza możliwość wyborów.


Szanowny Panie Pawle,
Dziękuję,że wyjaśnił Pan znaczenie Pańskiego tekstu.
Nie znam pana Mroza i jego dokonań. Opisywałem ludzi znanych mi z inicjatyw politycznych, a z inicjatywami p.Mroza mało miałem do czynienia. Mój opis, nie jest analizą list i kandydujących osób, jest refleksją nad światem, który ogarniam swym rozumem. Z natury rzeczy jest on mały dość i ograniczony, dlatego też z przyjemnością korzystam z pomocy komentatorów, którzy pozwalają mi ten świat lepiej widzieć i rozumieć. Nie zwykłem "oświecać", nie pretenduję i nawet nie chcę pouczać. Co do p. Machałek, celowo zamieściłem link do strony posłanki, aby nie zanudzać czytelników, którzy sami mogą zapoznać się z materiałami poselskimi, które będą o tyle uboższe w jej przypadku, o ile jej stała obecność w Jeleniej Górze jest stosunkowo niedługa. Wierzę w inteligencję i umiejetność myślenia czytających tak dalece, że wskazywanie im palcem miejsc, gdzie trzeba kliknąć byłoby poprostu niestosowne. Proszę również o cierpliwość, ale nie rozumiem pewnych słów z Pańskiej wypowiedzi ("banauzów" i "dwupoll"), choć drugiemu przypisuję znaczenie duopolu, co zgadzałoby się z kontekstem. Muszę też być z Panem zupełnie szczery - nasze style blogowania są od siebie biegunowo odległe i nie sądzę, abyśmy mogli w przyszłości znaleźć płaszczyznę porozumienia.
Z poważaniem,
Tomasz Żukiewicz

Paweł Kucharski @ 87.105.135.*

wysłany: 2015-10-06 14:46

Jeszcze prośba uzupełniająca:
jako niedoinformowany, proszę o przypomnienie zasług 1 i 2 z listy PiS, czyli pana Lipińskiego i pani Witek dla Kotliny.
Te informacje zdecydowanie pomogą w prawidłowej decyzji przy urnie 25.10.


Panie Pawle,
chyba sam sobie Pan da z tym radę?
T.Ż.

Widz @ 78.88.143.*

wysłany: 2015-10-06 16:26

O tyle trudno mi jest cokolwiek napisać , że ja wyboru dokonałem dawno , nawet widząc wady , ale widząc jednocześnie , kolokwialnie a jednocześnie baaardzo delikatnie rzecz ujmując , MEGAWADY tzw. konkurencji .
Ale tym bardziej mam komfort delikatnej polemiki .
Otóż nie demonizowałbym hasła „ młodzi do władz ‘.
Nie znam przykładów , gdzie wiek jest kryterium rozstrzygającym .
Wybory , na każdym poziomie , to wynik „ bigosowania „ się różnych interesów różnych grup właśnie interesów czy pojedynczych osób z tzw. siłą przebicia osób , ambicji itd.
Czasem spryt , reklama , „dojścia „itp. decydują …
Można się na nie obrażać , albo z nimi walczyć i wygrywać .
Nie jestem zwolennikiem„ darwinizmu „ w żadnym wypadku , ale jakaś , zakładam , że uczciwa w miarę , konkurencja , moim zdaniem , być musi .
Jeżeli „ starzy „ „ ogrywają „ „ młodych „ to znaczy …., że tym młodym jeszcze czegoś brakuje .
Może nawet adekwatnej do przeciwnika determinacji w osiąganiu celu ?
Druga sprawa .
Pan Paweł Wilk .
Nie głosowali na niego , ale nie uważam , że jego odpowiedzi na pytania Pana Adama Adamskiego są dyskwalifikujące .
Wręcz przeciwnie , na tak sformułowane , bez niuansów „ technicznych „ , są dobre w moim odczuciu .
A z tym uczestnictwem w manifestacji , gdzie padały niepolityczne i niegramatyczne słowa ?
Czy Pan , Panie Tomaszu , jest pewien , że będzie Pan uczestniczył zawsze w manifestacji ulicznej w baaardzo jednoznacznie szczytnym celu , gdzie jej nie zdominuje chwilowy nastrój , czy uczestnictwo grupy dominującej , której Pan nie przewidywał , udając się na w/ w demonstrację ?
Piszę to jako były kibic i człowiek , który częściej niż Pan używa „ wyrazów „ , ale być może częściej sytuacja mnie do tego zmuszała niż Pana .
Ponadto , dzięki temu , że wyrzucam z siebie tymi słowami swoje emocje , mam zdrowe serce , jakby „ nieużywane „ 125/ 85 .
To prawie tak , jak mózgi zwolenników PO , też nieużywane ! :)
Pzdr.


Widzu Szanowny,
tak z ta młodością mamy medalu strony dwie. Może młodzi są zbyt zniewieściali, a starzy, w boju zaprawieni, mogą ich ogrywać korzystając z doświadczenia i nabytych praktycznych umiejętności. Warto to przemyśleć.
Druga sprawą jest postepowanie p.P.Wilka. Myliłby sie ten, który przypisywałby mi złe inetencje. Uważam, że tracimy kandydata, który ma duży potencjał i empatię.
Ale kandydat chce chyba "za szybko", "za wysoko" i m u s i robic pewne rzeczy (to chyba jest cechą każdej partii). Jeżeli chciwlowy nastrój manifestacje, w której uczestniczyłbym skierowałby się w stronę, która mi nie odpowiada r e z y g n u j ę. Znający mnie bliżej wiedzą, że tak działam, o ile zmienić przyczyn wyboru "strony" nie mogę. Wybory mają to do siebie, ze po nich nastepują konsekwencje, ponieważ te wpływają na relacje i działania. I mamy z jednej strony wywiad p.Adamskiego i deklarację złożona poprzez manifestację. Który ze środków, ze zadam pytanie, jest silniejszy w oddziaływaniu? Oczywiście manifa, bo jest na takim newsem, że wałkować ją się będzie w mediach i rozmowach długi czas.
Życzę zdrowia, nam obu (obojgu)
Tomasz Żukiewicz

Widz @ 78.88.143.*

wysłany: 2015-10-06 16:49

Panie Tomaszu , właśnie przeczytałem Pana odpowiedź na „ interpelacje „ Pana PK .
10/10 !!!
A jednocześnie trochę Panu zazdroszczę , że Panu ciśnienie nie skacze tak szybko , jak mi , mimo ,że serce mam , jak „ dzwon „ :)
PS . Ciekawi mnie tylko , dlaczego mówi Pan o „ biegunowej odległości „ a nie , kulturowej ?
Przejęzyczenie czy uprzejmość wynikająca z „ kindersztuby „ ???

Paweł Kucharski @ 87.105.135.*

wysłany: 2015-10-06 17:07

Oczywiście, słusznie Pan rozpoznał polską wersję duopolu, bo tak jest to przecie w przełożeniu na polski, a o polskość jakby walczymy.
Jako, że Pan odległy od slangów młodzieżowych z poznańskiego lub Górnego Śląska, to wyjaśniam, że banauzy, to nic innego jak prymitywy, którzy nie są w stanie pewnych wyrafinowanych kombinacji intelektualnych pojąć.
Dziwi mnie, że choć się Pan zapisał do komitetu p. Machałek czyli PiSu, to jest Pan zorientowany w zaletach i wadach innych kandydatów, czyli w myśl cytatu z Pańskiej odpowiedzi: " Mój opis, nie jest analizą list i kandydujących osób, jest refleksją nad światem, który ogarniam swym rozumem." Czyżbym miał rozumieć, że kandydatów PiSowskich "nie ogarnia swym rozumem", a mimo to ich popiera.
Czegoś tu nie rozumiem i pozdrawiam.

Widz @ 78.88.143.*

wysłany: 2015-10-06 17:14

Sorry , ja też z erratą .
Napisałem niegramatyczne a chodziło oczywiście o niecenzuralne .
Nawet jak były to niegramatyczne , to fonetycznie przecież nie można odróżnić czy było samo " h " , czy " ch " :)


Oczywiście :)

Dzidek @ 78.88.138.*

wysłany: 2015-10-06 17:49

Czytam, czytam i .... ???

Przecież nikt nie ma generalnie :
- ani programu wyborczego
- ani celów (taka, tak)
Gdyż wszystko zweryfikuje się dopiero po 25.

Zostaje jedynie gra na emocjach.

Taki mądry dziennikarz, które audycje przesuwane są w niebyt w kolejnej stacji od lat ma motto (z praktyki):
"Nie wierzę politykom!!! (to z T. Sekielskiego)


Panie Dzidku,
Taki jest scenariusz politykowania. A pytanie i dociekania to domena nasza: Pańska i moja, wyborców. Niestety, nie zajmuję się zawodowo dziennikarstwem i aż tyle czasu na śledztwa nie mam. Ale prosze o opinie tych, którzy dotrali lub docieraja do źródeł. Do mojej tablicy można przypinać opinie, nawet takie, które mi nie w smak (byle w ramach kultury osobistej rzecz jasna :)).
Pozdrawiam
Tomasz Żukiewicz

zBIGs @ 77.253.68.*

wysłany: 2015-10-06 17:49

"Muszę też być z Panem zupełnie szczery - nasze style blogowania są od siebie biegunowo odległe i nie sądzę, abyśmy mogli w przyszłości znaleźć płaszczyznę porozumienia."- i słusznie, jeżeli nie potrafi się pokazać zalet wybranego kandydata, ale umiejętnie opluwając konkurencję tworzyć odpowiednie tło dla tegoż z braku jego osiągnięć dla JG, co wg Pana Tomasza powinno dyskwalifikować każdego posła wybieranego z JG. Makiawelizm pierwszej próby. Gratuluję.


No, nie mogę być taki zupełnie anielski więc pobędę nieco miakiaweliczny.
Opluwanie konkurencji? To chyba nie do mnie. Jednak na próby bicia w policzek drugiego nie nadstawię tak łatwo.
Nie roszczę sobie umiejetnosci, które są prerogatywami Najwyzszej Inteligecji i nie wiem wszystkiego.
Na pewno roszczę sobie prawo do samostanowienia i wyboru z kim mi po drodze, a z kim nie.
przecież ciągle mamy w o l n y w y b ó r i w tym aspekcie moje słowa mogą być traktowane jak pył na wiatr rzucany.
Proszę z całą świadomością odrzucić z ł y c h kandydatów na posłów i senatorów, a ja z uporem maniaka to u s z a n u j ę.

Diaboliczny Tomasz

Buniek @ 176.111.135.*

wysłany: 2015-10-06 20:54

Do Pana Wilka ws. „Uchodźcy”. Temat stary jak świat i zawsze są symptomy, że się pojawią, i zawsze zaskoczenie ,i zawsze problemy. Politycy. Podoba mi się piosenka „Mówią, że politycy to największe g… w mieście gdyby ich po….ć, poprawiłoby się wreszcie. Ale Ja mam wątpliwości...”. Poglądy zaścianka są takie, że my Polacy i Wielka Polska jesteśmy całkiem niezależni, suwerenni i możemy wszystko. Niestety, czasy takie, że Świat się skurczył, a My zmaleliśmy. Wiara, że urośniemy od wrzucenia kartki do urny, i z każdym problemem sobie poradzimy sami, jest wiarą naiwną. Nawet tzw. miejsca pracy w Jeleniej Górze tworzą w większości obcy, bo czyż jakieś drexmajeery, sznajdery itd. to polskie jest? Ostatnio to nawet czytałem, że nasz Sąd Najwyższy (już chyba z nazwy) podał nasze państwo do sądu w Strasburgu, bo nie wiedział jak tu VAT w gminach liczyć. Kiedyś w lasach okolicznych tysiące WOPików kryło się i na granicach czatowało. Milicji i innych służb było co niemiara. W koszarach wartość złomu wojskowego była większa niż wartość tego co mieli mieszkańcy. Teraz ludzie bogaci są. Ale dlaczego? Bo nie potrzeba tego wszystkiego utrzymywać. Każdy, który mówi o powrocie do suwerenności powinien pamiętać o kosztach. Jesteśmy w Europie i tu należy szukać rozwiązań. Szliśmy tu latami, kosztowało i wciąż nam daleko do Standardów, ale cofanie się, to znów ogromny koszt. Co do Syrii, Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej. Od lat już dziesięciu czytałem, że klimat się zmienia i że tam żyć po staremu się nie da. Dane są bezwzględne i zarówno Rosjanie jak i USA, Chiny no i oczywiście UE w Paryżu i to już całkiem nie długo, jakimś po-Kioto traktatem, fakt ten zgodnie potwierdzą. Susza w Syrii wypędziła ze wsi do miast dwa miliony ludzi, a ponadto ropa się skończyła i Asad nie mógł tych ludzi wyżywić (dane Rosyjskie i USA). W 1997 roku, zorganizował Bill prezydent, wielkim wysiłkiem Konferencję Ludnościową w Kairze i wraz z uczonymi ogłosił, że w regionie jak się nie przestanie ludność mnożyć, to się nie wyżywi i już. Wtedy to Wielki Polak, który coś mógł, dogadał się z tymi, których teraz tak nie lubimy i pogonili Bila. „Nie bądź taki mocny Bill” mu zaśpiewali. Bill zebrał polityków i ekspertów (ostatnio chwalił się udziałem w tych konferencjach Pan Rotfeld) i powiedział „Politycy Europy szykujcie się, idą ciężkie dla was, bo będą wojny i uchodźcy, a nawet miliony uchodźców”. Politycy głowami pokiwali i Go olali. Nie zrobiono nic. I teraz, to już konkretnie do Pana Wilka pytanie. Skoro na granicach nie ma WOPików, nie ma też Służb i „Wojsteczka” to jak Pan się będziesz przed „uchodzcem pojedynczym” albo i grupowym bronił? Bo jak strzelać Pan chcesz, „to co Pan wie o zabijaniu?
Osobiście, to ratunek widzę w Brukseli i nawet w Tusku (w końcu nasz człowiek) no i w tym, że się politycy europejscy do kupy zbiorą i co trzeba zrobią. A trzeba naprawdę sporo. Poza tym, nie ma tego złego. Może i co dobrego nam z tego wyjdzie. Zatem wniosek: „Trza Europie pomóc” i każdy który tego nie rozumie to chce aby obywatele zbiednieli.

Aris @ 83.30.244.*

wysłany: 2015-10-07 07:37

Dziękuje za dotychczasową wymianę zdań.
Rozumiem, że ma pan swojego kandydata/tkę i zupełnie nie mam zamiaru zmieniać pana decyzji, napisałem o nr 1, bo przecież doskonale pan wie że przy naszym systemie głosuje pan w pierwszej kolejności na listę itd więc głosuje pan na nr 1 i tylko o to mi chodziło.
"Służba" to jest coś nie do wyegzekwowania przy naszym systemie wyborczym, jestem zwolennikiem JOWów i jako takie łatwiej przekładałyby się na lepszy wybór, ale to juz piosnka przyszłości (być może) lub nie.
Pozdrawiam


Cała przyjemnośc po mojej stronie :).
Tak, JOWy to chyba przyszłość ideowości. Ale służbę widzę jako naczelny powód działania publicznego. Jeżeli jej nie ma, nie istnieje kandydat. Dlatego trzeba politykom zadawać niewygodne pytania i oczekiwać rzetelnych odpowiedzi.
T.

co do @ 83.7.241.*

wysłany: 2015-10-07 10:23

Nasze polityki oczytane i cwane.Czytają MAchiavelli-ego.No i słupki poparcia dla partii działają im na mÓz****e.Uciekają z tonącego okrętu na łajby ,zmurszałe, ale dające na chlebuś i masełko.Pan glłosował na PO ,ja nie wierzę ,że czyni pan to co politycy,ale wątpliwości są.


Bo wątpliwości zaczynem wiedzy są niewątpliwie.
Po dzisiejszej "rewelacji" o odejściu mojego ulubionego prezydenta Zawiły trudno nie przyznać racji.
T.

Duch Gór @ 92.40.248.*

wysłany: 2015-10-08 08:34

Wybierając Prezydenta , wiem ,że był to trafny wybór , osobiście poprę też kandydatów PIS , jak już wspominałem wczesniej , znam się na ludziach , wiele razy słyszałem ,że jestem dobrym człowiekiem , to prawda , to też mi pozwala na to ,że bywam pośród niezwykłych ludzi , wiem że moje pisanie na innych portalach miało ogromny wpływ na politykę, na życie wielu ludzi , chciałbym aby To Krzysiek Mróz , wygrał , co do Pana Pokoja wspierałem go przez wiele lat wysyłając mu turystów i promując , co do Pana Papaj, zwruciłem się jako do prawnika publicznie na jego blogu, podając przykład i pytając czy był to przekręt, wolał zamknąć bloga , aby nie odpowiedzieć na pytanie ! Dlatego w tych wyborach zrobię tak!

Kandydat PiS ✖
Kandydat PiS ✖
Kandydat PiS ✖
Kandydat PiS ✖
📋✏ tak niewiele aby zmienić rzeczywistość .😉



Duchu, popieram :)
T.

co do @ 83.27.168.*

wysłany: 2015-10-08 09:43

A ja tez- ZWRUCIŁEM-do kumatych .PIS to dramat Polaków.


Konsekwetnie sie zgadzam...z możliwością wyboru ;)
T.

co by @ 83.7.248.*

wysłany: 2015-10-10 12:07

Za cholerę mój zaczyn wiedzy bez drożdży.A może warto tu zacytować słowa -chciałoby się a bojesie.Stąd ta możliwość wyboru?A men na dziś.

alex @ 87.105.138.*

wysłany: 2015-10-12 20:33

Pokój znowu się pcha,po co tym razem ?Papaj , ach wiadomo,po co pracować?pieniądze są, można poudawac np ,że się robi kilka fakultetów?


H.Papaj naprawde ma tych kilka fakultetów, a co do pracy...każdy widzi ;).
Pozdrawiam
Tomasz Żukiewicz

Widz @ 78.88.143.*

wysłany: 2015-10-18 14:31

Panie Tomaszu , piszę to na Pana blogu .
Dlaczego ?
Argument mam „ od czapy „ , bo ja jestem …” niewierny Tomasz „.a Pan też Tomasz :).
Przeczytałem coś co mnie rozbawiło :
http://wiadomosci.onet.pl/kraj/tusk-krytycznie-o-po-ewa-kopacz-odpowiada/l51kbg

Ponieważ jestem „ niewierny Tomasz „ to nie wierzę w pogłębioną refleksję PO , raczej rozpaczliwy rzut na taśmę przed wyborami .
Czyżby odsunięto od głosu Miśka Kamińskiego , bo hucpa w jego wydaniu „ nie „ wydawała „ i włączył się rzeczywisty fachowiec . Igor Ostaszewski ?
Zagrywka na „ syna marnotrawnego „ , który się „ ukajał „ i trzeba mu wybaczyć i przyjąć ?
Jestem podobnie rozbawiony , jak znalezioną w sieci dykter.yjką o facecie , który kilkukrotnie dzwonił do Kancelarii Prezydenta ,i chciał rozmawiać z prezydentem Komorowskim . Każdorazowo był informowany , że pan Komorowski już nie jest prezydentem i już tu nie pracuje .
Przy kolejnej próbie , gdy go poproszono , żeby więcej nie dzwonił , bo pan Komorowski …, oświadczył , że i tak zadzwoni , bo tak mu się to przyjemnie słucha ! :)
Pozdrawiam


Jako Tomasze Dwaj napewno się zrozumiemy ;)
A co do meritum. Przeczytałem i obejrzałem i jakoś się nie ubawiłem. D.Tusk, oglądany wczoraj przeze mnie w wywiadzie telewizyjnym popiera dalej swoja partię, ale na zasadzie "sympatii" więc dużo się jednak zmieniło od czasu objęcia sterów europejskich. Ewa Kopacz musi poradzić sobie sama i nie wiem czy pomoże jej straszenie PIsem i jego średniowiecznym zapatrywaniem na świat. Ludzie mają oczy i potrafią sami dostrzec dużo więcej niż się jakiejkolwiek władzy wydaje.Ja równiez, jak Pan, nie wierze w tę pogłebioną refleksję. Jest ona wytworem chwili, wykoncypowanym w kampanii wyborczej, aby ocieplić wizerunek PO, której już niewiele pomoże. Ale tonący chwyta się brzytwy. Czy to pomoże? Zobaczymy już niedługo.
Z ukłonami,
Tomasz Żukiewicz

Widz @ 78.88.143.*

wysłany: 2015-10-19 16:26

Panie Tomaszu , dlaczego napisałem , ze mnie to rozśmieszyło ?
Gdzieś kiedyś , nie kojarzę już kto i gdzie , przerobił znane powiedzenie , w oryginale „ pycha kroczy przed upadkiem „ na „ śmieszność kroczy przed upadkiem „ !
Jeszcze raz , tak po ” zorbowsku „ , to może być taka piękna katastrofa „
Pozdrawiam

Widz @ 78.88.143.*

wysłany: 2015-10-19 16:32

Nie dopisałem , w kontekście tej " pięknej katastrofy , że moim marzeniem jest , żeby zawsze istniała w Polsce opozycja na tyle silna , żeby kontrolować każdą władzę .
Także PiS - u , jeżeli taki będzie werdykt wyborczy .
Tak jest bezpieczniej .


Zgadzam się. Opozycja ma swoją ciekawą i konstruktywną (z tym bywa różnie) rolę do odegrania.
T.

Wpisz swoje imię, pseudonim:

Wpisz treść: